اعلانات سایت

تمرین با وزنه در کشتی قسمت چهارم

تاریخ: ۲۰:۳۹:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۷ سه شنبه
توسط: admin
امتیاز: ۰
تعداد بازدید: ۱۲۶
دیدگاه ها: ۰
تمرین با وزنه در کشتی قسمت چهارم

تمرین با وزنه در کشتی قسمت چهارم

در مقالات قبلی با انواع روش‌ها جهت افزایش قدرت بدن بدون حجم دهی به عضلات و انواع روش‌ها برای استقامت بدن در اجرای فنون و عدم دم کردن دست‌ها آشنا شدیم. بعد از این مراحل یکی از مهمترین عناصر در کشتی سرعت است. در واقع این سرعت است که با قدرت ترکیب میشود و باعث اجرای فنون کشتی میشود و هر چقدر این سرعت بالاتر باشد اجرای فنون بهتر و آسانتر و زیباتر خواهد شد. برای افزایش سرعت در کشتی روشهای مختلف وجود دارد که به اختصار به چند مورد از آنها اشاره میشود.

1- روش پلایومتریک

در واقع این نوع تمرین باعث تبدیل قدرت عضلانی به توان انفجاری که لازمه اجرای یک فن سریع در کشتی است میشود. برای انجام حرکات این روش باید کشتی گیر مراحل قدرت بیشینه و قدرت استقامتی را انجام داده باشد تا در اجرای این حرکات دچار مشکل نشود. این تمرین‌ها عموما 2 تا 6 نوبت و در هر نوبت 10 تا 30 تکرار با استراحت 1 تا 2 دقیقه بین ست‌ها انجام میشود. این تمرین‌ها علاوه بر رشته کشتی برای سایر ورزش‌ها مانند بکس ، ورزش‌های رزمی و.. مفید است. در زیر چند نمونه از این حرکات را مشاهده میکنید.

2-  تمرین با وزنه به روش انفجاری

یک دیگر از روشهای افزایش قدرت استفاده از وزنه است. در این روش مقدار سنگینی وزنه بین 25 تا 30 درصد رکورد کشتی گیر انتخاب شده و در مدت 10 تا 12 ثانیه در 3 نوبت و با استراحت 2 دقیقه ای بین انها اجرا میشود. توجه شود که در این روش سرعت حرکت باید فوق العاده سریع باشد تا به هدف مورد نظر یعنی سرعت عضلانی دست پیدا کنیم.

3-  تمرین ماکزس

روش دیگر برای افزایش سرعت در کشتی و سایر ورزش‌ها استفاده میشود. در انجام این تمرین انقباض‌های برونگرا به اهستگی و انقباض‌های درونگرا تا حد امکان سریع اجرا میشود . به عنوان مثال، برای انجام حرکت اسکوات، کشتی گیر در حالی که هالتر و وزنه بر روی شانه‌های اوست، به آرامی به سمت پایین  می‌آید  و در برگشت ، مانند فنری که پس از جمع شده رها شده باشد، با سرعت به سمت بالا می‌آید در این روش ، میزان مقاومت وزنه 60 تا 80 درصد یک تکرار بیشینه یا رکورد کشتی گیر تعیین و به صورت زیر اجرا میشود.

فاصله استراحت بین ست‌ها 2 تا 4 دقیقه و تعداد تکرار‌ها در هر ست 6 تا 8 تکرار است. 


در مقالات قبلی با انواع روش‌ها جهت افزایش قدرت بدن بدون حجم دهی به عضلات و انواع روش‌ها برای استقامت بدن در اجرای فنون و عدم دم کردن دست‌ها آشنا شدیم. بعد از این مراحل یکی از مهمترین عناصر در کشتی سرعت است. در واقع این سرعت است که ......
برای دانلود مطالب باید در سایت ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید
like می پسندم
dislike به درد نمی خوره
مطالب مشابه
دیدگاه ها
  • اولین نفری باشید که نظری می دهید!
loading...

لطفا منتظر بمانید...